عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان متن ناب و آدرس matnnab.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 77
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 907
:: باردید دیروز : 1761
:: بازدید هفته : 4904
:: بازدید ماه : 4720
:: بازدید سال : 64860
:: بازدید کلی : 439660

RSS

Powered By
loxblog.Com

مجله اینترنتی متن ناب

لایه برداری صورت و فواید آن
شنبه 29 مهر 1402 ساعت 7:53 | بازدید : 15190 | نوشته ‌شده به دست متن ناب | ( نظرات )


شاید بارها نام لایه برداری صورت را شنیده باشید. لایه برداری به طور کلی برای انواع پوست استفاده می شود و یک لایه برداری ملایم است. اما در استفاده از آن باید مراقب باشید تا آسیبی به پوست وارد نشود.

هر زمان که از محصولات آرایشی استفاده می کنید و به سر کار می روید یا از خانه بیرون می روید، آلودگی، گرد و غبار و بقایای آرایش زیادی روی پوست جمع می شود و اگر این کثیفی و مواد اضافی به درستی از روی پوست پاک نشود، باید منتظر بمانید. باید دید چین و چروک، لکه های پیری، پوست خشک، منافذ مسدود پوست، رنگ پوست کدر و کدر و غیره.

اسکراب صورت چیست؟

اسکراب صورت سلول های مرده را از سطح پوست پاک می کند و آلودگی ها را از منافذ پوست پاک می کند و با اسکراب و زدودن آلودگی ها از سطح پوست پوست را نرم و صاف می کند، محصولات مراقبتی زیر بهتر و بیشتر عمل می کنند. به اسکراب به عنوان یک مرحله درمانی در مراقبت از پوست فکر کنید. گام مهمی است که باید با دقت و با برنامه انجام شود. در صورت استفاده بیش از حد و بی رویه از محصولات باعث ایجاد خراش و آسیب به پوست می شود. بهترین زمان برای استفاده از اسکراب در حمام است، زمانی که پوست مستعد تمیز کردن مکانیکی است.

از این اسکراب فقط یک یا دو بار در هفته استفاده کنید و همیشه در طول روز بعد از درآوردن از کرم ضد آفتاب استفاده کنید و سلول های مرده روی پوست را بردارید زیرا پوست حساس است و می تواند به نور واکنش نشان دهد.

شستشوی صورت باعث زیبایی و طراوت پوست می شود و به آن درخشندگی خاصی می بخشد و به همین دلیل سلول های مرده روی پوست را از بین می برد و زمینه را برای جایگزینی و بازسازی سلول های جدید آماده می کند. شستشو را تمیز کردن مکانیکی نیز می‌گویند. برنزه کردن فرآیند بسیار ساده ای است و اگر با دقت انجام شود، آسیبی به پوست وارد نمی شود.

نحوه استفاده از شستشوی صورت

قبل از استفاده از اسکراب صورت، باید وضعیت پوست خود را بررسی کنید. به طور کلی، افراد مبتلا به آکنه التهابی، تبخال، اگزما، روزاسه، زگیل و لایه برداری و اسکار پوست صورت نباید از اسکراب استفاده کنند. زیرا اسکراب پوست می تواند این وضعیت پوستی را بدتر کند.

در مرحله بعد باید نوع پوست خود را مشخص کنید. شما باید بدانید که پوست شما چگونه است. آیا پوست شما چرب، خشک، مختلط، حساس یا نرمال است؟ پس بهترین و مناسب ترین اسکراب صورت را با توجه به شرایط پوست خود تهیه کنید.

ابتدا پوست خود را خیس کنید، محصول را روی پوست خود بمالید و به آرامی لایه برداری کنید. کل صورت، گردن و بالای سینه خود را اسکراب و ماساژ دهید. از ماساژ قوی و شدید خودداری کنید و مراقب باشید که چشمان خود را مالش ندهید. نواحی که کمی با قدرت مالیده می شوند، مانند پیشانی، بینی و چانه، مناطقی هستند که احتمال ایجاد جوش های سرسیاه در آنها بیشتر است.

هنگام استفاده از اسکراب روی سینه ها و بین سینه ها باید مراقب باشید، زیرا پوست این قسمت از بدن بسیار حساس و نازک است. بعد از حدود 5 دقیقه ماساژ صورت خود را با آب گرم و سرد بشویید. مطمئن شوید که تمام مواد را از پوست خود پاک کرده اید. وقتی همه مواد کاملا شسته شوند، پوستی نرم و لطیف خواهید داشت.

پوست خود را خشک کنید. پوست خود را به آرامی با یک حوله نرم خشک کنید و به محصولات مراقبت از پوست روزانه خود ادامه دهید. توصیه می شود پس از اسکراب، محصولات مرطوب کننده، مغذی و ضد چروک را از محصولات طبیعی و گیاهی که آسیب کمتری در مراقبت از پوست وارد می کنند، انتخاب کنید.

مزایا و معایب اسکراب صورت

سلول های مرده پوست را از بین می برد و به پوست درخشندگی و طراوت طبیعی می بخشد.

منافذ مسدود شده پوست را به خوبی تمیز می کند و به پوست طراوت می بخشد.

چربی اضافی صورت را از بین می برد و وضعیت پوست را متعادل می کند.

تنها با مالش صورت، پوست را به طور کامل و عالی تمیز می کند.

لایه برداری سلول های مرده پوست را از بین می برد و به شما کمک می کند تا پوستی صاف و یکدست داشته باشید.

اسکراب های پوستی در از بین بردن جوش های سر سیاه و آکنه بسیار موثر هستند و به صاف و یکدست شدن پوست کمک می کنند.

عوارض لایه برداری صورت

پاکسازی صورت فقط برای پاکسازی پوست از روی پوست انجام می شود و به هیچ وجه پوست را لایه برداری نمی کند. بنابراین هنگام شستن صورت باید در این مورد دقت کنید و پوست را زیاد و با فشار زیاد مالش ندهید تا پوست باعث لایه برداری یا قرمزی پوست نشود. بیش از یک دقیقه صورت خود را نزدیک چشم نمالید یا پوست خود را مالش ندهید. زیرا می تواند باعث حساسیت پوستی شود.

سایر عوارض جانبی چیزهایی که ممکن است بعد از شستشوی صورت خود تجربه کنید:

بثورات پوستی

رنگ قرمز

پوست خشک

خراش و زخم روی پوست

پوست نرم

تفاوت اصلی بین اسکراب صورت و ماسک صورت چیست؟

هم اسکراب صورت و هم ماسک صورت می توانند سلول های مرده پوست را از پوست شما پاک کنند و گاهی اوقات افراد در انتخاب اسکراب صورت و ماسک های طبیعی صورت دچار سردرگمی می شوند.

به طور معمول، اسکراب صورت یک محصول مبتنی بر کرم است که حاوی مقدار کمی لایه بردار است. بسیاری از انواع ماسک های صورت نیز همین کار را می کنند. تفاوت این است که اسکراب های صورت حاوی گرانول های لایه بردار هستند که از دانه های طبیعی (دانه زردآلو، دانه های طبیعی/پوست پوست و غیره) یا دانه های مصنوعی (کریستال های اکسید آلومینیوم، پلی اتیلن و غیره) ساخته شده اند.

اما انواع بیشتری از ماسک های صورت وجود دارد و ماسک های طبیعی صورت تنها ماسک هایی هستند که بسیار شبیه به اسکراب صورت هستند. تفاوت اصلی ماسک صورت و اسکراب صورت در ترکیبات موجود در آنهاست. ماسک های طبیعی صورت از خاک رس یا زغال چوب ساخته می شوند. اگر یک اسکراب طبیعی صورت حاوی ذرات خاک رس یا ذغال ذغال در مواد تشکیل دهنده آن نباشد، به احتمال زیاد یک اسکراب صورت است.

تفاوت بین اسکراب صورت و لایه بردار چیست؟

اسکراب ها و لایه برداری های AHA (آلفا هیدروکسی اسید) یا BHA (بتا هیدروکسی اسید) فواید کاملا متفاوتی دارند و به روش های بسیار متفاوتی عمل می کنند. در حالی که اسکراب ها بیش از حد پوست را لایه برداری می کنند، اما نمی توانند رسوبات ضخیم و مرده پوست را در اثر آسیب نور خورشید یا کنترل ضعیف منافذ از بین ببرند. اسکراب ها همچنین نمی توانند جوش های سرسفید یا سایر لک هایی را که لایه بردارها انجام می دهند کاهش دهند.

AHA ها و BHA ها می توانند به تمام لایه های مرده برسند و به احیا و جذب پوست از سطح کمک کنند. همچنین BHA می تواند به طور مستقیم در منافذ لایه برداری کند و عملکرد منافذ را بهبود بخشد. هیچ کس نمی تواند این کار را انجام دهد.

طرز تهیه اسکراب خانگی

شکر ساده صورت

عناصر:

یک قاشق چایخوری شکر، دو قطره آب، اسانس لیمو، پرتقال، درخت چای یا اسطوخودوس (اختیاری)

طرز تهیه و مصرف:

همه مواد را در یک کاسه کوچک مخلوط کنید. اسکراب را به آرامی روی پوست تمیز با نوک انگشتان خود ماساژ دهید. مراقب باشید که پوست آن وارد چشمتان نشود. سپس پوست خود را با آب سرد بشویید و با یک حوله تمیز به آرامی خشک کنید. در صورت لزوم، پس از لایه برداری پوست از کمی روغن به عنوان مرطوب کننده استفاده کنید.

اسکراب صورت با ذرات قند

مواد:

یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل، دو قاشق غذاخوری شکر

طرز تهیه و خوردن:

روغن نارگیل و شکر را در یک کاسه کوچک بریزید و هم بزنید تا خوب ترکیب شوند. برای لایه برداری پوست، با حرکات دایره ای ملایم به مدت 60 ثانیه روی پوست تمیز صورت و گردن ماساژ دهید. سپس پوست خود را با آب گرم بشویید و خشک کنید. وقتی وقتتان کم است، با این دستور ساده اسکراب پوست درست کنید.

اسکراب صورت شکر و شکلات

عناصر:

یک چهارم فنجان شکر قهوه ای، یک هشتم روغن زیتون، یک قاشق غذاخوری پودر کاکائو، یک چهارم قاشق چایخوری عصاره وانیل.

طرز تهیه و مصرف:

همه مواد را در یک کاسه کوچک مخلوط کنید. برای لایه برداری مقدار زیادی از آن را روی پوست تمیز به مدت 60 ثانیه ماساژ دهید و در صورت تمایل به مدت 10 دقیقه بگذارید بماند سپس با آب گرم بشویید.

اسکراب صورت با شکر و شکلات

اجزاء:

یک فنجان شکر قهوه ای، یک هشتم فنجان روغن زیتون، یک قاشق چایخوری پودر کاکائو و یک چهارم قاشق چایخوری عصاره وانیل.

طرز تهیه و استفاده:

همه مواد را در یک کاسه کوچک با هم ترکیب کنید. برای لایه برداری، مقدار زیادی از اسکراب را روی پوست تمیز صورت به مدت 60 ثانیه ماساژ دهید و در صورت تمایل به مدت 10 دقیقه بگذارید بماند. سپس پوست خود را با آب گرم بشویید.

برداشت شده از: https://moorashin.com/product/اسکراب-کرم-محبوب-کلینیک-clinique-7day-scrub-cream/




|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: