دروغ و دروغ های لعنتی درباره سد لفور


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان متن ناب و آدرس matnnab.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 77
:: کل نظرات : 5

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 54
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 1071
:: بازدید ماه : 13103
:: بازدید سال : 59866
:: بازدید کلی : 434666

RSS

Powered By
loxblog.Com

مجله اینترنتی متن ناب

دروغ و دروغ های لعنتی درباره سد لفور
جمعه 14 مهر 1402 ساعت 19:22 | بازدید : 26198 | نوشته ‌شده به دست متن ناب | ( نظرات )

 

در آن روزی که ما قرار بود برای جلسه شورای اقتصاد در کاخ رامسر نزد شاه گرد هم آثیم همینکه پیاده وارد کاخ شدیم ناگهان اتومبیلی را در پشت سر خود دیدیم که آقای امیرهوشنگ دولو را به جلوی کاخ برد تا ایشان پیاده شوند. تالش شهری است که فاصله ای چند کیلومتری تا ساحل دارد و به جنگل های استان گیلان نزدیک تر است. شاید برای بسیاری از گردشگران بخصوص زمانی که وارد ییلاق سوباتان شوند سوال به وجود بیاید اینجا با کلبه های چوبی دوست داشتنی و فاقد دکل های برق، مردمانش چجوری زندگی دارند. این جاده بخش هایی از آن آسفالته است و بخش های دیگر خاکی که این قسمت های خاکی زمانی که باران های سنگین در این منطقه می بارد گلی می شوند و بسیار خطرناک بخصوص برای خودروهایی که لاستیک های ضعیفی دارند. قوس های سهمی را می توان قدیمی ترین قوس هایی دانست که در ایران عهد باستان ساخته شده است. جذاب ترین جای دیدنی در روستای ماهار، آبشار ماهار است که آبشاری مرتفع و بی نظیر می باشد اما مسیری که برای دسترسی به این آبشار وجود دارد بسیار صعب العبور بوده و بعضاً بدون راهنمایی محلی ها نمی توانید به آبشار ماهار برسید. خرید ویلا در چمستان یکی از بهترین گزینه ها برای خرید ویلا در شمال است. روستای رامسر از بهترین گزینه ها برای دوری از شهر، آلودگی، ترافیک، مشغله های کاری و زندگی و… فاصله لیسار تا سوباتان به 20 کیلومتر می رسد اما در نظر داشته باشید عبور از این مسیر کار هرکسی نیست و نیازمند به راننده های حرفه ای، تجهیزات مناسب و خودروی های آفرودی است.

چشمه گل رامیان: يك استخر طبيعي بيضي شكل است كه طول آن 90 متر، عرض آن 80 متر و عمق آن بين 44 تا 80 متر مي باشد. برای استفاده از خواص این چشمهها، امکانات لازم مثل استخر و حمام در نزدیکی آن ایجاد شده است. یکی از مهمترین ویژگیهای این جنگل ارتفاع آن از سطح دریا میباشد که باعث ایجاد هوایی خنک و مطبوع در فصلهای گرم سال میگردد. همانطور که گفتیم گرگان شهر گردشگرپذیری است و به همین دلیل رستورانهای متعددی به همراه غذاهای با کیفیت دارد که در تمام ایام سال از مسافران پذیرای میکنند. در این منطقه همچنین کمپینگ قرار دارد که مورد استفاده گردشگران و مسافران قرار میگیرد. اینجا منطقه ای است که در بالای ابرها قرار دارد و اگر در فصل تابستان سفر کنید بخصو اوایل تابستان، پدیده اقیانوس ابر ها در این منطقه رخ می دهد و سوژه جذاب و خارق العاده ای برای عکاسی به وجود می آورد. در فصل تابستان باران در این منطقه به مراتب کمتر از سایر فصول سال خواهد بود و به لطف این موضوع، بجای اینکه در مه ای غلیظ باشید، در جایی هستید که ابر ها در پایین شما قرار دارند و در کنار تماشای پدیده اقیانوس ابر ها از تماشای غروب آفتاب با ویو زیبای دشت های سرسبز سوباتان هم برخوردار خواهید شد. به مراتب فصل بهار هوا در اینجا خنک تر از تابستان هم خواهد بود اما به لطف بارش های پراکنده باران ممکن است بجای اینکه پدیده اقیانوس ابر ها را تماشا کنید، در مه ای غلیظ بگیرید بطوریکه اگر در یکی از کلبه های چوبی اینجا اقامت داشته باشید، زمانی که درب اقامتگاه را باز می کنید مه وارد کلبه شود هرچند این اتفاق هم جذابیت خودش را دارد. در کنار آن و صد البته گلپر که عطرش همه را شیفته خود می کند و مهم ترین گیاه در این منطقه می باشد و بین بومی ها با نام بالدرقان شناخته می شود، گیاهان دارویی دیگری هم در جای جای سوباتان زندگی می کنند که شامل گزنه، آویشن، ازگیل های کوهی، علف چای، سیاه درخت، خار مریم، قارا گیله، بومادران، بولاغ اوتی، یشمان، هافوریقون، کهیلک اوتی، سیب کال، خشخاش، بابونه و غیره هستند و از کلی خاصیت دارویی به همراه عطر جذاب برخوردارند.

تصاویری زیبا از ساحل کلاچای استان گیلان بنابراین اگر عاشق چیدن گیاهان دارویی و خوش عطر هستید توصیه می کنیم که سبدی کوچک همراه خود داشته باشید تا از این گیاهان معطر و کمیاب بی بهره نمانید. بسیاری از این قارچها خواص دارویی و صنعتی دارند و در صنایع گوناگون به مصرف میرسند. فروش ویلا در چمستان به خاطر جنگلی بودن، داشتن ویوی زیبا و هوای عالی بسیار بالاست سازنده های ویلاهای چمستان معمولا ظرف مدت 3 الی 4 ماه ویلای خودشون رو میفرشن و به پول و سود خودشون میرسند و به علت سرعت فروش ویلاهای چمستان موقعیت خیلی خوبی بابت سرمایه گذاری هست. شما اگر از آن دسته افرادی هستید که با دید سرمایه گذاری اقدام به خرید ملک در شمال میکنید، بهتر است این مطلب را با ما همراه باشید. شما می توانید با بازدید از سایت مشاورین املاک موسوی اطلاعات لازم و کافی در این زمینه را کسب نموده و متناسب با بودجه تان اقدام به خرید ویلا نمایید. البته اگر خودروی آفرودی دارید می توانید از این مسیر عبور کنید یا اگر هم حال پیاده روی ندارید، بومی های منطقه خودروی های آفرودی و وانت دارند که شما را به نزدیکی دریاچه می رسانند. با مراجعه به صفحه خرید ویلا در نور می توانید سایر گزینه های مناسب در این شهرستان زیبا را مشاهده کنید. جالب است بدانید اگر خواستید به این روستا مراجعه کنید، هیچ راه ماشین رو حتی ماشین های آفرود وجود ندارد و تنها مسیرهای مختلف به صورت پیاده روی وجود دارد. از طرفی، ییلاق سوبتان برخلاف مناطقی که اقیانوس ابر دارند و در ارتفاعات واقع شده اند، دشت های سرسبز دارد تا کوه برای همین، منظره بسیار جذاب و خاصی دارد و غروب آفتابش را با هیچ چیز نمی توان عوض کرد. تا اینجا دو منطقه فوق العاده از جاهای دیدنی سوباتان را معرفی کردیم که فاصله ای 20 کیلومتری تا خود روستا دارند و معمولاً گردشگران حال و حوصله رفتن به این مناطق را ندارند برای همین، اینبار می خواهیم شما را با جایی آشنا کنیم با نام ییلاق شکردشت که فاصله اش تا روستای سوباتان تنها 7 کیلومتر است.

اين پارك با داشتن اقليم هاي متفاوت و مناطق زيستي متنوع جنگلي، استپي و چشم اندازها و مناظر متبوع طبيعي از جمله جاذبه هاي گردشگري استان گلستان محسوب مي گردد. نمک آبرود یکی از زیباترین پارکهای جنگلی کشور محسوب میشود و در تمام طول سال میزبان گردشگران از سراسر کشور است. ساخت این جاده آسیایی در ذخیرگاه بیوسفری جهان در حالی است که هرگونه تخریب محیط زیست و تغییر اکوسیستم در پارکهای ملی ممنوع و مغایر ماده 8 آیین نامه اجرایی قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست است و هیچ مقامی نمی تواند اجازه و دستوری مبنی بر تخریب محیط زیست در پارک های ملی صادر کنند. بعد از چند ساعت در جاده ای خطرناک و هیجان انگیز با ویو فوق العاده زیبا از طبیعت، در نهایت به ییلاق سوباتان می رسید و بجز طبیعتی بکر هیچ چیز دیگری را مشاهده نمی کنید. چمستان بخاطر قرار داشتن در ارتفاع بالا از سطح دریا، مخازن فاضلاب با مشکل مواجه نمی شوند. چمستان نسبت به شهرهای اطراف با در نظر گرفتن سطح دریا در ارتفاع بالاتری قرار دارد. در این ییلاق زیبا و خوش آب و هوا حیوانات بطور آزادانه همیشه در حال پرسه زدن هستند و ممکن است شما در وسط دشت های سرسبز بساط پیک نیک خود را پهن کرده اید و مشاهده کنید اسب ها یا گاو ها به کنار شما آمده اند و اگر حواستان نباشد میبینید که مشغول میل کردن غذای شما هستند. همچنین در نظر داشته باشید اینجا علاوه بر درختان گلابی، سیب و آلوچه، قارچ های خوراکی هم دارد که بخش مهمی از پوشش گیاهی پارک را شامل می شود. در ۲۳ بهمن ۱۳۴۰ با همان مساحت اوليه (۸۹۰‚۹۱ هکتار) به منطقه حفاظت شده آلمه موسوم و در شهريور ماه سال ۱۳۴۲ عنوان پارک ملى و در سال ۱۳۴۳ نام پارک وحش را به خود اختصاص داد.

در فصل زمستان همین طبیعت فوق العاده زیبا و سرسبزی که در روستای سوباتان بود تبدیل به منظره ای سفید پوش می شود البته این منظره در نوع خودش هم خاص و فوق العاده زیبا است اما پیشنهاد می کنیم اگر تصمیم دارید در فصل زمستان به روستای سوباتان سفر کنید، اینجا به عنوان یک مقصد بین راهی در نظر بگیرید نه جایی برای اقامت چون هیچکسی در اینجا نیست و فقط خودتان هستید و از طرفی، بارش سنگین برف و مسیر های سفید پوش و خطرناک هم شرایط را بدتر می کند. زندگی شهری و ماشینی با دردسرهای خاص خودش همراه است و بودن در جمع میتواند برای همه آزاردهنده باشد. در کنار گوسفند ها، کلی اسب وحشی و گاو هم در دشت های سرسبز سوباتان زندگی می کنند و چون آزادانه در طبیعت خود مشغول گردش هستند، این امکان هم وجود دارد اگر در وسط طبیعت می خواهید چادر بزنید یا بساط پیک نیک را پهن کنید، به نزدیکی شما بیایند هرچند خطر آفرین نیستند اما بی شک علاقه بالایی به غذا ها و تنقلات شما دارند. در این فصل از سال، هوایی سرد در این منطقه حاکم است و بی شک باید گردشگران با خود لباس های گرم هم به همراه داشته باشند حتی اگر بخواهند در طول روز مشغول به طبیعت گردی در این منطقه باشند.

اگر تصمیم داشتید بین جاهای دیدنی سوباتان از دریاچه نئور بازدید کنید، حتماً وسایل کمپینگ را هم به همراه خود ببرید و فراموش نکنید که در این دریاچه ماهی های قزل آلا زندگی می کنند و ماهیگیری هم یکی از تفریحات محبوب گردشگران هنگام بازدید از دریاچه نئور است. آبگرم لاویج که در 18 کیلومتری جنوب چمستان واقع شده است دارای مسیری بسیار زیبا و پوشیده از درختان جنگلی بوده و فضایی آرامشبخش را برای بازدید کنندگان فراهم می کند. یکی از دلایلی که فصل تابستان را به عنوان بهترین زمان سفر به سوباتان تبدیل می کند، جاده دسترسی به این منطقه است چراکه این جاده آسفالت نه چندان جالبی دارد و برخی از نقاط مسیر در فصل باران طوری در شرایط بد قرار می گیرند که عبور و تردد وسایل نقلیه عادی را غیر ممکن می کند و فقط خودروی های آفرودی می توانند شاید از این مسیر ها عبور کنند. به لطف طبیعت بکر و دشت های سرسبز وسیع، بسیاری از گردشگران و طبیعت گردانی که می خواهند به سوباتان سفر کنند با خود لوازم کمپینگ و چادرهای مسافرتی به همراه می برند تا در دل طبیعت اقامت داشته باشند برای همین، اگر در فصل تابستان به این منطقه سفر کنید و در جای جای سوباتان گردشگران بسیاری را می بینید که چادر در وسط طبیعت را به عنوان اقامتگاه خود انتخاب کرده اند. بخاطر تقاضای بالایی که جهت رزرو ویلا های جنگلی در تالش وجود دارد، بیشتر اقامتگاه هایی که به صورت روزانه در تالش اجاره داده می شود هم در بخش جنگلی قرار دارند و دست گردشگران برای انتخاب اقامتگاه از سوئیت ها و خانه های روستایی ارزان قیمت تا ویلاهای استخردار، کلبه های سوئیسی و حتی کلبه های جنگلی در ارتفاعات اطراف تالش باز است. دریاچه نئور در غرب ییلاق سوباتان واقع شده و درواقع می شود گفت دریاچه نئور مرز بین استان های گیلان و اردبیل است.

پیش تر اشاره ای کردیم که در ییلاق سوباتان چشمه های گوارا هست و این چشمه ها از دل زمین می جوشند و بعد از طی کردن مسیری دوباره به دل زمین برمیگردند برای همین تالشی ها نام سووتون را برای اینجا انتخاب کرده اند. تالش بخاطر طبیعت فوق العاده و آب و هوایی دوست داشتنی در مناطق ییلاقی و جنگلی که دارد، گردشگرانش زمانی که به این شهر سفر می کنند و می خواهند چند روزی مهمان جنگل های زیبای اینجا باشند برای اقامت به دنبال اجاره ویلا جنگلی در تالش هستند تا به مناطق خوش آب و هوا و ییلاقی همچون ییلاق سوباتان هم نزدیک تر باشند. تمامی حیوانات این موزه تاکسیدرمی شدهاند و همه آنها به مناطق جنگلی و کوهستانی اطراف ماسوله تعلق دارند. در شمال آب پری، شهر رویان با فاصله تقریبا ۱۳ کیلومتر و کمی آن طرفتر، در جهت شمال شرقی آبشار نیز شهر نور با فاصله تقریبی ۲۰ اجاره ون تا شمال کیلومتر واقع شدهاند. راه آق اولر به سوباتان: مسیری که شما را از تالش به روستای آق اولر و سپس به روستای سوباتان میرساند نزدیک به 40 کیلومتر طول دارد که بخش های زیادی از آن بخصوص مسیر تالش به آق اولر آسفالته است اما باقی مسیر یعنی آق اولر به سوباتان با مسیری خاکی طرف هستیم که در روز های بارانی گلی و خطرناک می شود و عبور از این مسیر نیازمند به خودروی های شاسی بلند و وانت ها است. در فصل بهار گل ها شکوفه می دهند و توجه داشته باشید بخش هایی از ییلاق سوباتان مانند ییلاق شکردشت، مملو از شقایق هستند و زمان رویش شقایق ها فصل بهار است برای همین، بهار بهترین زمان برای تماشای دشت شقایق های وحشی سوباتان می باشد. در خصوص پوشش گیاهی، پیش تر هم گفتیم در اطراف سوباتان منطقه ای هست با نام شکردشت که مملو از شقایق های وحشی زرد و قرمز بوده و منظره فوق العاده ای بخصوص در فصل بهار به وجود می آورد.

همچنین این دیوار سرخ شامل تاسیسات پیوسته ای مثل خندق، سد، تعدادی قلعه و کانال های عبور دهنده آب نیز بوده است. در سال ۱۸۳۰ میلادی پژوهشگری لهستانی به نام آلكساندر شودزكو خچكو ، برای نخستین بار قلعه رودخان را کشف کرده است. این روستا در دهستان کلارستاق شرقی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۰۴ نفر بودهاست. این روستا در دهستان کلارستاق غربی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۶۲۵ نفر بودهاست. آبشار کبودوال گلستان یکی از شگفتیهای طبیعی ایران است. یحیی ستودهنیا در گفتگو با گلستان ما؛ گفت: شهرداری گرگان از 19 اردیبهشت 1402 قرارداد مدیریت برهبری پارک جنگلی النگدره و ناهارخوران را به مدت 15 سال با منابع طبیعی منعقد کرده است. با تمام این اوصاف میتوان گفت: شهرستان دماوند دارای اقليمی نيمه خشک سرد است كه در تابستان به علل گرمای شديد، خشكی فيزيكی و در زمستان به دليل سرمای فوقالعاده خشكی فيزيولوژيک حاكم است. شهر چمستان یکی از شهرهای استان مازندران است که مرکز بخش چمستان از شهرستان نور میباشد. این شهر با قرارگیری در بین جنگلهای انبوه جنوبی دریای خزر، از شرایط آب و هوایی بسیار خوبی برخوردار است و غالبا خریداران ویلا شمال با نیت به خرید ویلایی جنگلی در این مناطق سکونت میکنند. برای شروع شاید بد نباشد بدانید ۱۴۹ گونه پرنده در پارک گلستان زندگی میکنند که از این تعداد، ۴۸ نوع آنها در بهار و تابستان در این جنگل حضور دارند و با فرارسیدن فصلهای سرد، رهسپار مناطق گرمسیری میشوند. دسترسی آسان و سریع به منابع طبیعی جنگل، کوهپایه ها و آب گرم معدنی و پارک های طبیعی و…

چمستان جاذبه های گردشگری زیادی دارد که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم. در ادامه همراه هولدینگ موسوی باشید تا در این مورد اطلاعات لازم را بدست آورید. در ادامه با یومگ همراه باشید تا گشتی در دشت لار پلور بزنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ویلا شهرکی و مستقل به بخش مقالات سایت هولدینگ موسوی مراجعه کنید و مقالات مربوط به ویلا شهرکی و ویلا مستقل را مطالعه بفرمایید تا اطلاعات کامل درمورد این دو نوع موقعیت مکانی از نظر ساخت کسب کنید. بدترین زمان برای سفر به ییلاق سوباتان بی شک فصل زمستان است چون در این زمان، هوا آنقدری سرد و سوزناک می شود که حتی بومی های منطقه نیز اینجا ترک می کنند و به روستاهای مجاور با ارتفاع پایین تر مراجعه می کنند. بدین منظور، جاذبه های دیدنی همچون رودخانه کرگان رود، بقعه شاه میلرزان، روستای مریان، کاخ ییلاقی و قشلاقی نصرالله خان، قلعه سلسال، آبشار زمرد، پارک جنگلی سیاه داران، منطقه ییلاقی دوخاله، کوه، دریاچه سراگاه، منطقه باستانی تول و حمام قدیمی آق اولر تنها بخشی از معروف ترین جاهای دیدنی تالش در قالب جاذبه های تاریخی و مناطق بکر طبیعت گردی هستند که در سفری چند روزه به تالش بازدید از آن ها بی شک سفری به یادماندنی را بخصوص برای ماجراجویان و طبیعت گردان رقم خواهد زد. سد لفور یا سد البرز با نام رسمی «سد صالحی مازندرانی» یکی از دیدنیترین مناطق استان مازندران است که گردشگران بسیاری را به سمت خود میکشاند. این مسیر که به جادهی ناهارخوران مشهور است، مسیری برای پیادهروی و تفریح مردم است. اما از آنجایی که سوباتان یکی از جاهای دیدنی تالش است، بد نیست در کنار سوباتان نگاهی هم به سایر جاهای دیدنی تالش بیاندازید که اکثرشان به دلیل اینکه مناطق جنگلی هستند در اطراف تالش قرار دارند. ییلاق سوباتان در ارتفاع 2500 متری از سطح دریا قرار دارد اما به لطف دشت ها و مناطق مختلفی که در اینجا هست، ارتفاع ییلاق سوباتان در پایین ترین نقطه به 1900 متر و در بالاترین نقطه هم تقریباً به 2500 متر از سطح دریا می رسد یعنی نزدیک به هزار متر بالاتر از ارتفاع تهران پس با آب و هوایی بسیار خنک و دلنشین طرف هستیم و تابستان ها هوا در اینجا آنقدر دلنشین است که دلتان نمی خواهد ییلاق سوباتان را ترک کنید.

اما فیلبند به واسطه جاذبه های گردشگری طبیعی که دارد یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری خطه شمالی کشور محسوب می شود. رودخانه ورزان نه تنها معروف ترین جای دیدنی در این منطقه به شمار می رود بلکه تمامی گردشگرانی که به ییلاق سوباتان سفر می کنند، بین جاهای دیدنی که در این روستا هست در کنار طبیعت گردی و لذت بردن از ویو اقیانوس ابرها، نگاهی هم به رودخانه ورزان میاندازند و لازم به ذکر است رودخانه اصلی ترین منبع تامین آب رود لیسار است که در طول مسیر، آبشار های خروشان و مرتفعی را به لطف صخره های مختلف به وجود آورده. بی شک مهم ترین هدف سفر به ییلاق سوباتان گشت و گذار و طبیعت گردی است چراکه ییلاق سوباتان با اینکه منطقه ای سرسبز و بی نظیر است اما ارتفاع 2500 متری آن توجهات را به سمت خود جلب کرده. با توجه به شناختی که از ییلاق سوباتان داریم، اینجا به لطف ارتفاع 1900 تا 2500 متری از سطح دریا و طبیعت بکری که دارد، در روز های گرم تابستان هوایش خنک و دوست داشتنی بوده و اکر به دنبال جایی به دور از شلوغی و گرمای طاقت فرسا و آفتاب سوزان هستید، بی شک ییلاق سوباتان یکی از بهترین مقاصد به شمار می رود. این مراتع به قدری زیبا هستند که لازم است تا زمانی که هوا روشن است، از آن جا بازدید کنید.

آلچاق کلمه ای ترکی است به معنای درخت آلوچه و همانطور که از نام این پارک جنگلی مشخص است، قرار است وارد جایی شوید که مملو از درختان آلوچه می باشد. نخستین واقعه، لشکر کشی مصقله بن هبیره ی شیبانی در زمان معاویه به رویان است، با در نظر گرفتن این نکته که منابع اشاره ای به این لشکر کشی از طریق دشت رستمدار (نور) به کجور و رویان نکرده اند، فقط احتمال می رود که مصقله در مسیر خود از لاویج عبور کرده و از طریق کالج و پی اسپرس به کجور رفته باشد، به خصوص این که مصقله مدت دو سال با اسپهبد فرخان طبرستان مشغول جنگ بود و سرانجام در کجور کشته شد. در ییلاق سوباتان چمنزار ها و دشت های وسیع و سرسبزی قرار دارد که در میان آن ها چشمه های آب شیرین نیز به وفور یافت می شود و جالب است بدانید اب این چشمه ها بخاطر اینکه ییلاق سوباتان در ارتفاعات قرار دارد و توسط انسان ها آلوده نشده، زلال و قابل آشامیدن هستند. روستای ماهار درواقع مرز بین لیسار و خطبه سرا است و زیبایی های خاص خودش را دارد. آبشار آسیاب خرابه جلفا را می توان یکی از خاص ترین آبشارهای ایران به حساب آورد. دریاچه نئور در غرب ییلاق سوباتان قرار دارد و اگر قرار است مسافتی 20 کیلومتری را برای رسیدن به این دریاچه طی کنید، خوب است بدانید در شرق سوباتان و فاصله 20 کیلومتری تا این ییلاق هم منطقه ای بسیار بکر و فوق العاده زیبا هست با نام منطقه لمیر که از نظر زیبایی و جذابیتش کم و کسری نسبت به ییلاق سوباتان ندارد اما در ارتفاع پایین ترین نسبت به این منطقه قرار دارد. فاصله چمستان تا تهران حدود 180 کیلومتر بوده که این امر آن را به یکی از پرطرفدارترین مقاصد برای پایتخت نشینان تبدیل کرده است.




|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: