مطالعه میدانی چیست؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان متن ناب و آدرس matnnab.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 77
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 318
:: باردید دیروز : 1761
:: بازدید هفته : 4315
:: بازدید ماه : 4131
:: بازدید سال : 64271
:: بازدید کلی : 439071

RSS

Powered By
loxblog.Com

مجله اینترنتی متن ناب

مطالعه میدانی چیست؟
جمعه 5 خرداد 1402 ساعت 8:21 | بازدید : 60966 | نوشته ‌شده به دست متن ناب | ( نظرات )


اسفند تقریباً زمانی است که دغدغه های نوروزی برای دانش آموز رقابتی به وجود می آید. تبلیغات گسترده، نفوذ همتایان و غیره آیا در مورد حضور در بوت کمپ شک دارید یا خیر؟ نوروز محدودیت هایی دارد و اگر بی خیال وارد این مرحله از سال امتحانی شوید، می توانید هر آنچه را که تا به حال آموخته اید نابود کنید. در این مطلب سعی کردیم شما را با اردوی نوروزی آشنا کنیم. همچنین به این موضوع می پردازیم که این اردوی نوروزی برای چه کسانی مناسب است و آیا حضور در اردوی تمرینی عید ضروری است یا خیر.



اردوی نوروزی چیست؟

ابتدا لازم است با ساختار این کمپ آشنایی کامل داشته باشیم. اردوهای تحصیلی می تواند توسط مدارس یا موسسات خصوصی سازماندهی شود. این اردوها معمولاً از اواخر اسفند آغاز می شود و می تواند تا پایان فروردین ادامه یابد. هدف همه این اردوها یک چیز است. اگر در ایام نوروز به دلیل دید و بازدید، مهمانی و... محیط شلوغ می شود و نمی توانید درس بخوانید، کمپ نوروزی مکانی برای مطالعه در سکوت است.

این یک ساختار کلی است، اگرچه کمپ های تحقیقاتی بسته به میزان هزینه ممکن است کیفیت متفاوتی ارائه دهند. مثلا در یک کمپ ساده وارد محیطی کتابخانه مانند می شوید و از صبح تا شب و بخشی از شب مطالعه می کنید. اردوهای با کیفیت بالاتر ممکن است شامل معلمان نیز باشد. مثلاً در ساعات خاصی از روز سر کلاس می آیید یا معلم همیشه آنجاست و اگر سؤالی دارید می توانید از آنها بپرسید.

البته در همان زمان ممکن است مسائل دیگری مانند پذیرش، مشاوره شخصی و انتخاب رشته یا روانشناسی دانشجو به وجود بیاید. البته مطمئن شوید که ارزش تمام این موارد قبلاً در فاکتور نهایی شما درج شده است.



اردوی نوروزی کجا برگزار می شود؟

محل برگزاری اردوی نوروزی برای دانش آموز و همچنین خانواده او بسیار مهم است. اما مهم ترین نکته کیفیت سایت کمپ نوروزی است. اگر اردو توسط مدرسه برگزار شود، طبیعی است که محل اردو در همان مدرسه باشد. اگر اردو توسط یک موسسه خصوصی برگزار شود، اردو در محیط آموزشی مانند کلاس زبان یا در همان مرکزی که در آن امتحان داده اید نیز برگزار می شود.

مراقب باشید، کیفیت سایت مهم است. فاصله دانش آموزان با یکدیگر چقدر است؟ آیا جایی وجود دارد که دانش آموز بتواند تفریح ​​و استراحت کند؟ آیا آب آشامیدنی و توالت موجود است؟ آیا سیستم گرمایش یا سرمایش به درستی کار می کند؟ فراموش نکنید که شما خانه و اتاق خود را دارید، این محیط را دوست دارید پس باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد تا بتوانید با خیالی آسوده مطالعه کنید.



هزینه اردوی آموزشی چقدر است؟

هیچ گربه ای به خاطر خدا موش نمی گیرد. تمام افرادی که در پشت صحنه این اردوهای آموزشی را سازماندهی می کنند، تنها هدفشان کسب درآمد است. دقیقاً مشخص نیست که هزینه بوت کمپ چقدر است، اما می توانیم تخمین تقریبی ارائه دهیم. اولین نکته این است که کمپ های تحصیلی مدارس در مقایسه با موسسات خصوصی ارزان تر هستند.

هزینه های اردوی نوروزی

نکته دوم این است که هر چه امکانات در این شعب بیشتر باشد باید هزینه بیشتری پرداخت کنید. و نکته سوم اینکه هر چه اساتید معروف در این رشته ها بیشتر بپردازید باید هزینه بیشتری پرداخت کنید. اگر بخواهیم یک محدوده قیمت برای شما مشخص کنیم باید بدانید که یک واحد آموزش ساده که فقط یک کتابخانه است از 700 تا 800 هزار تومان شروع می شود و یک شاخه با کیفیت حدود 3 تا 4 میلیون هزینه دارد.

آفلاین و آنلاین نوروز اردو

امسال با شیوع ویروس کرونا، بازار بسیاری از موسسات آموزشی ممکن است کاهش یافته باشد. اما بر خلاف نظر همه این دوستان به روش جدیدی یعنی فیلد آفلاین و آنلاین شروع به کار کرده اند. ابتدا این را بگویم که نمی توانید این مجموعه را مرکز مطالعه بنامید چون در خانه هستید و درس می خوانید. تنها کمکی که در اینترنت می توانند به شما بکنند مشاوره و نظارت روزانه است، البته آزمون آنلاین هم جزو رشته غیرحضوری است که ممکن است تفاوت چندانی با همان آزمون در منزل نداشته باشد و کمی رسمی تر باشد. .

شرکت در اردوی نوریز؟

اما اردوی نوروزی جنبه دیگری هم دارد. تا این مرحله در مقاله سعی شده تا با اردوی نوروزی و معرفی آن بیشتر آشنا شویم. از این به بعد سعی داریم بیشتر روی این موضوع تمرکز کنیم. اگر قصد ثبت نام در اردوی نوروزی را دارید، نکات زیر را حتما مطالعه کنید.

تبلیغات کمپ تحصیلی

جذاب ترین قسمت این کمپ ها صرفا تبلیغات است که بسیار جذاب است. شما با شرکت در اردوی نوروزی 50 درصد مطالب را پوشش خواهید داد. امروز تخفیف ها تمام می شود و ... این فقط یک تبلیغ است و متاسفانه اکثر موسسات برگزاری اردوهای نوروزی کیفیت لازم را ندارند. بنابراین نکته اصلی این است که درگیر تبلیغات نشوید.



آیا اردوی نوروزی برای من ضروری است؟

حال سوال این است که چه کسانی باید در این اردو شرکت کنند؟ اگر در سطح نسبتاً خوب، خوب یا عالی هستید، خانه می تواند محیطی مانند انبار، زیرزمین یا مکانی را فراهم کند که بتوانید وقتی مهمان دارید مطالعه کنید، نیازی به این موسسات ندارید. بنابراین اگر شرایط خوبی دارید پس نیازی به پیوستن به این کمپ ندارید ما به شما خواهیم گفت که برخی افراد بهتر است به کمپ نپیوندند.

توقع زیادی نداشته باش

معمولا دانش آموزانی که تحت تاثیر روحیه کنکور هستند توقعات بسیار زیادی از اردوی نوروزی دارند. این گروه معتقدند با شرکت در این اردوها می توانند جهشی بزرگ داشته باشند و تمامی موضوعات عید را پوشش دهند. هرچند اصلا اینطور نیست اما وقتی وارد محیط می شوند متوجه می شوند که منشی به جلسه می آید، خیلی چیزها را توضیح می دهد و می رود. این شما هستید که باید در محیطی بیاموزید که اغلب راحت تر از خانه است. نکته مهم در اینجا این است که وقتی این اتفاق می افتد، یعنی وقتی می بینید که بوت کمپ ارزشش را ندارد، افسرده می شوید. با صرف هزینه زیاد و نتیجه نگرفتن، فصل عید را هم از دست داده اید که زمان بسیار خوبی برای مطالعه است.

عید را از دست ندهید

موارد زیادی را دیده ایم که دانشجویانی از نیمه اسفند ماه به امید جبران تمام معوقات در عید دست از تحصیل کشیده اند. این در حالی است که ما 24 ساعت در شبانه روز فرصت داریم و نمی توانیم بیشتر از یک زمان مشخص مطالعه کنیم. مدت عید نوروز دو تا سه هفته بیشتر نیست. اگر در سه هفته بتوانید کار یکساله را انجام دهید و تمام دروس را پوشش دهید، نباید این اشتباه را مرتکب شوید. اگر می خواهید عمل کنید و فکر می کنید که جایی خوانده اید و چیزی نمی دانید، می توانید کل تاپیک را ببندید.

آیا بعد از اردوی نوروزی درس بخوانیم؟

ببینید، اگر می خواهید در عید نوروز جلوتر از رقابت بمانید، کارهای زیادی برای انجام دادن دارید. پس باید بعد از اردوی نوروزی درس بخوانی. این اردوها معمولاً حوالی ساعت 7 الی 8 شب به پایان می رسد و پس از کمی استراحت باید بلافاصله دوره را شروع کرده و دروس آن روز در کمپ را مرور کنید.

 


نتیجه گیری: آیا باید به اردوی نوروزی بپیوندیم یا خیر؟

ممکن است بسیاری از اردوهای نوروزی خوب نباشند و از طریق تبلیغات شما را گمراه کنند. اما کمپ هایی هستند که کیفیت بالایی دارند و می توانند مفید باشند. اما مهم این است که در هر صورت 90 درصد کار و تلاش در این فصل به عهده شماست. به طور کلی اگر شرایط خانه مهیا باشد، توصیه می شود در ایام نوروز در خانه مطالعه کنید و اتاق خود را برای کمپ می خواهید. حال اگر دوستانی هستند که در خانه در شرایط بسیار سختی هستند یا درسشان ضعیف است و می خواهند به اردویی بروند که به آنها آموزش دهد تا بتوانند خود را به اندازه کافی ارتقا دهند، اردوی نوروزی توصیه می شود.

این را همیشه در نظر داشته باشید که در کمپ نوروزی معجزه ای برای شما اتفاق نخواهد افتاد. در این اردو همانطور که از نامش مشخص است سعی شد فضای آموزشی ایجاد شود. در نتیجه آرامشی را که در خانه دارید در کمپ نوروزی تجربه نخواهید کرد. محیط شبیه به مدرسه یا کتابخانه است و تنها مزیتی که آنها در اتاق یا خانه شما دارند این است که ساکت تر است. البته وجود منشی هم می تواند به حل مسائل کمک کند.

 

مراجعه به منبع: 

|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: