عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان متن ناب و آدرس matnnab.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 77
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 1468
:: باردید دیروز : 2052
:: بازدید هفته : 3704
:: بازدید ماه : 3520
:: بازدید سال : 63660
:: بازدید کلی : 438460

RSS

Powered By
loxblog.Com

مجله اینترنتی متن ناب

6 دلیل برای ایجاد سایت وردپرسی
دو شنبه 1 آبان 1402 ساعت 17:52 | بازدید : 11634 | نوشته ‌شده به دست متن ناب | ( نظرات )


اول از همه با هم نگاهی به گزارش های مربوط به وردپرس می اندازیم که چند درصد از وب سایت های دنیا از وردپرس استفاده می کنند و از بین این سایت ها که سایت های محبوب و پرطرفداری هستند که از وردپرس استفاده می کنند یا نه.

توجه داشته باشید که بسیاری از مفاهیم، ​​نظریه ها و بدیهیات وردپرس را در این مقاله توضیح نمی دهیم. خوب، ما می خواهیم ابهامات و سوالات شما را در مورد وردپرس برطرف کنیم و با پاسخ به آنها بتوانید تصمیم بگیرید که آیا وردپرس انتخاب شماست یا خیر. بیایید بر روی تعریف مختصری از وردپرس تمرکز کنیم.

وردپرس چیست؟

وردپرس ابزاری است که به شما امکان می دهد وب سایت خود را طراحی کنید. وردپرس یک سایت ساز بسیار پیشرفته با قابلیت ساخت سایت های تجاری، آموزشی، تجاری، شخصی، آگهی های شغلی و سایر سایت ها می باشد.

این ابزار بسیار منعطف است زیرا اگر کدنویسی بلد باشید و در صورت داشتن دانش کد صفر از شما استقبال می کند بهترین ابزار ممکن را برای پیاده سازی وب سایت خود با ویژگی ها در اختیار شما قرار می دهد.

این ابزار سایت ساز با نام WordPress CMS نیز شناخته می شود. این یعنی سیستم مدیریت محتوا. بنابراین اگر این کلمه را در فضای جستجو پیدا کردید، گیج نشوید.

کاربرانی که سایت را در مرورگر مشاهده می کنند با دو مشکل اساسی روبرو هستند. اول ظاهر و ظاهر سایت و دوم عملکرد و رفتار سایت. در وردپرس قسمت های مربوط به شکل و ظاهر سایت توسط پوسته و قالب سایت مدیریت می شود در حالی که قسمت هایی که جزء ویژگی های سایت هستند توسط افزونه ها مدیریت می شوند. بنابراین، از این به بعد، وقتی در مورد پوسته‌ها، قالب‌ها، افزونه‌ها و افزونه‌ها صحبت می‌کنیم، بدانید منظورمان چیست.

چند درصد از وب سایت ها وردپرسی یا غیر وردپرسی هستند؟

جستجوی گوگل چندین گزارش را نمایش می دهد که ممکن است با یکدیگر متفاوت باشند. با این حال، در این بخش می‌خواهم گزارشی از سایت ژوئن 2022 W3Techs.com قرار دهم که وردپرس را با سایر ابزارهای سازنده سایت مقایسه می‌کند.

در گزارش زیر کاملا مشخص است که وردپرس با 64.2 درصد آمار برگزیده ترین سایت است و نکته مهم این است که سایر رقبا تفاوت های زیادی با وردپرس دارند.

در مرحله بعد، می خواهیم به آمارهای دیگر مربوط به عبارات جستجو در مورد سازندگان وب سایت نگاهی بیندازیم. گزارش زیر به وضوح نشان می دهد که تعداد قابل توجهی از کاربران برای وردپرس جستجو کرده اند که نشان می دهد این سازنده وب سایت چقدر محبوب است. اگر آمار را اندازه گیری کنیم، با 35,948,360 جستجو، محبوب ترین ابزار ساخت وب سایت امروزه وردپرس است.

6 دلیل برای راه اندازی وردپرس

در این قسمت می خواهیم مشکل را از دو زاویه بررسی کنیم. یکی از دیدگاه شخصی است که می خواهد یک وب سایت طراحی کند و نمی داند وردپرس را انتخاب کند یا وب سایت شخصی یا میزبان وب دیگری. دوم اینکه شخصی می خواهد طراحی وب بیاموزد و سوال دارد که آیا بهتر است وردپرس را یاد بگیرد یا شروع به یادگیری سایر وب مسترها کند.

1. وردپرس بهترین ابزار ایجاد وب سایت با ویژگی های بسیار است

یکی از دلایل اصلی که وردپرس را از سایر سایت سازها متمایز می کند این است که وردپرس به روز است و تعداد زیادی افزونه و پوسته رایگان و پولی در اختیار کاربران قرار می گیرد و هر روز بر تعداد آنها افزوده می شود. نکته بعدی تعداد توسعه دهندگانی است که روی تم ها و افزونه های وردپرس کار می کنند.

به عنوان مثال، اگر بخواهیم قابلیت اشتراک پیامک و ورود به وب سایت خود را اضافه کنیم، ده ها افزونه برای افزودن این قابلیت وجود دارد. اما این شرایط را در سایت سازهای دیگر مشاهده نخواهید کرد و گاهی اوقات این امکان وجود دارد که گزینه مورد نظر شما که به تعداد زیاد در وردپرس موجود است، در سایر سازندگان وب سایت اصلا موجود نباشد.

مثال عضویت و ورود پیامکی تنها یک نمونه است. در حال حاضر، بیش از 60000 پلاگین رایگان؛ بیش از 27000 افزونه پولی و بیش از 48000 تم پولی و رایگان برای وردپرس موجود و در دسترس است. این ابزارهای سایت سازی اکنون توسط شرکت های قدرتمندی که افزونه ها و قالب های وردپرس را معرفی و به فروش می رسانند پشتیبانی می شوند.

وب سایت های خارجی مانند Themforest.net، codecanyon.net و وب سایت های ایرانی مانند ژاکت، راستچین، ابزار وردپرس و سایر وب سایت هایی که امکان خرید دلاری و ریالی را به شما می دهند.

به نظر شما چرا این مهم است؟

وردپرس هسته ای است که پوسته یا افزونه ای ندارد و شما با استفاده از پوسته ها و افزونه های رایگان و پولی که در سایت خود نصب می کنید وب سایت خود را می سازید. با این تعداد سرویس قطعا می توانید وب سایت های قدرتمندی را راه اندازی کنید. این در حالی است که در هیچ ابزار ساخت وب سایت دیگری به این تعداد افزونه، پوسته و برنامه نویس نخواهید یافت.

2. جامعه وردپرس بسیار بزرگ و وسیع است

بسیار مهم است که اگر من به عنوان صاحب سایت یا طراح سایت وردپرسی با مشکل و چالشی مواجه شدم، بتوانم آن را جستجو کرده و پاسخ سوال خود را بیابم. با وجود اسناد و سایت های زیادی که بر روی وردپرس کار می کنند، به جرات می توان گفت که نمی توانید چالش ها و سوالات وردپرس را مطرح کنید که بی پاسخ می مانند.

این حجم از مستندات و راهنمایی به شما کمک می کند، نگران نباشید و اگر به هر دلیلی در مورد وردپرس سوالی داشتید می توانید در سایت های خارجی و همچنین سایت های ایرانی جستجو کنید.

جالب است بدانید که انجمن های وردپرس خارجی و ایرانی با کیفیت بالایی وجود دارد که به راحتی می توانید به آنها دسترسی داشته باشید. با مراجعه به این انجمن ها می توانید سطح دانش خود را افزایش دهید و در صورت داشتن هر گونه سوال یا ابهامی می توانید سوال بپرسید و پاسخ بگیرید.

3. یادگیری وردپرس بسیار آسان و در دسترس است و رابط کاربری ساده و جذابی دارد

برای این منظور می خواهیم دو موضوع را بررسی کنیم. ابتدا وب سایت شما با استفاده از وردپرس توسط شخص دیگری طراحی شده است و صاحب سایت از شما می خواهد که بدانید چگونه عملکردهای اساسی را در وب سایت خود انجام دهید. دوم، شما می خواهید یک طراح سایت وردپرس شوید.

اول اینکه وب سایت من با وردپرس طراحی شده و با وردپرس آشنایی ندارم. رابط کاربری وردپرس ساده و کاربردی است و زبان محیط بنا به انتخاب شما تغییر می کند و البته فارسی را به طور کامل پشتیبانی می کند. با تماشای چند فیلم ساده می توانید مقاله اضافه کنید، ویدیوها را در سایت اضافه کنید، تصاویر را در سایت اضافه کنید، محصولات را اضافه کنید، قیمت ها را ویرایش کنید، موجودی را تنظیم کنید، صفحات ایجاد کنید، با ما تماس بگیرید، با ما تماس بگیرید، سفارشات را مشاهده کنید و موارد دیگر. اگر علاقه مند هستید، لطفاً برای یافتن منابع بیشتر یا خارجی مراجعه کنید.

دوم اینکه من می خواهم یک طراح وب سایت وردپرسی شوم. همچنین می توانید این بخش را به دو قسمت تقسیم کنید. افرادی که می خواهند بدون دانش کدنویسی طراح وب سایت شوند، افرادی که می خواهند وردپرس را به صورت ساختاری یاد بگیرند و شروع به کدنویسی پوسته ها و افزونه های وردپرس کنند. وجه اشتراک هر دو بخش این است که تعداد زیادی دوره آموزشی در سطوح مختلف به زبان های خارجی و ایرانی دارند، بنابراین می توانید با حضور در این دوره ها شروع به یادگیری وردپرس کنید. می توان گفت که ساختار آن در اکثر دوره ها استاندارد است. بله، یادگیری وردپرس ساده و آسان است.

4. هر نوع وب سایتی را که می خواهید طراحی کنید

انعطاف پذیری وردپرس به قدری بالاست که شما را برای طراحی انواع خاصی از وب سایت ها محدود نمی کند. مثلاً نمی گوید که فقط با وردپرس سایت های خبری طراحی کنید. در عوض، می‌توانید خرید، آموزش، بارگیری دارایی‌های شخصی و هر نوع وب‌سایتی دیگری را که می‌خواهید بر روی پلتفرم وردپرس بسازید.

وردپرس به هر دلیلی بر پایه زبان برنامه نویسی PHP است. اگر ویژگی یا عملکرد مورد نظر شما برای افزونه اعمال نمی شود. توجه داشته باشید که می توانید آن را طبق معمول کدنویسی کنید. بنابراین هیچ محدودیتی برای امکانات یا فرصت هایی برای افزودن به سایت وجود ندارد. بنابراین هیچ محدودیتی برای طراحی سایت خود وجود ندارد. همانطور که در بالا ذکر شد، بسیاری از وب سایت ها به روش های مختلف از وردپرس استفاده می کنند.

5. وردپرس بازار کار بسیار خوبی دارد

بیایید در مورد بازار کار وردپرس صحبت کنیم. اما با این فرض که شما در صنعت وردپرس متخصص هستید. چهار راه برای ورود به بازار کار وردپرس وجود دارد که البته ترتیبی که در زیر به آن اشاره کردیم سفارشی است و اولویت ندارد.

یک فریلنسر شوید. در این صورت می توانید به سایت های خارجی و ایرانی که کارفرمایان درخواست پروژه دارند (Punisha, Carlancer, Freelancer) بپیوندید و به درخواست کاربران برای طراحی سایت های وردپرسی یا نوشتن افزونه های وردپرس و کار پاسخ دهید آنها با پرداخت پول موافقت می کنند. اگر فردی حرفه ای، خوش سلیقه، مصمم و منصف هستید و امتیاز شما در این سایت ها بالا می رود، می توانید پروژه های زیادی را در یک ماه انجام دهید.

یک شرکت طراحی سایت ایجاد کنید. می توانید توسعه دهندگان وب را استخدام کنید و روی پروژه ها کار کنید. در این مرحله از تجربه خود، شما دیگر یک توسعه دهنده وب نیستید، اگرچه می توانید به ساخت یک وب سایت کمک کنید. اما بهتر است برای چیزهای دیگر وقت بگذارید. مثلاً در جذب مشتری کار کنید. به همین دلیل است که برای کسب تخصص در موضوعات طراحی وب سایت و تبدیل شدن به یک حرفه ای کامل در کار، باید طراحی وب سایت را بدانید.

یک شرکت را به عنوان طراح وب استخدام کنید. روحیات همه مردم یکسان نیست و تمام خواسته های مردم یکسان نیست. اینکه فردی کسب و کاری را راه اندازی کند یا فریلنسر شود به شرایط و روحیه آن فرد بستگی دارد. شاید طراحی وب را یاد گرفته باشید. اما به هر دلیلی، شما نمی خواهید یک فریلنسر باشید یا کسب و کاری راه اندازی کنید. پس راه سومی هم وجود دارد و آن استخدام در یک یا چند شرکت است.

6. وردپرس درآمد خوبی دارد

با فرض اینکه شما یک کاربر حرفه ای وردپرس هستید، باید بگوییم که درآمد می تواند متفاوت باشد و این مقدار بسیار مهم است و البته این قسمت به روحیه، تلاش، شجاعت، تعهد، وضعیت عالی، بیانیه شما بستگی دارد. . و اطلاعات شخصی و خصوصی اما به طور متوسط ​​می توان یک نوع درآمد برای او در نظر گرفت و البته این نوع محدود است و استثنائاتی هم دارد. می‌توانیم یک عدد بگوییم و کسی که این مقاله را می‌خواند بگوید: نه، این اشتباه است. زیرا می توانید درآمد زیادی کسب کنید.

یک کارمند متخصص وردپرس می‌تواند در یک شرکت کار کند و حقوق ثابت و واقعی دریافت کند، برخلاف کارمند وردپرس که در شرکت کار می‌کند، تدریس می‌کند، پروژه‌های مستقل انجام می‌دهد و پروژه‌های داخلی را همزمان انجام می‌دهد. می بینید که محدوده درآمد یک کارگر وردپرسی با میزان کاری که انجام می دهد ارتباط مستقیم دارد. اگر واقعاً می خواهید بدانید این افراد چقدر درآمد دارند، می تواند از 6 میلیون دلار تا 100 میلیون دلار در ماه و مطمئناً بیشتر باشد. باز هم، همه چیز به شما بستگی دارد.

5 سوال رایج و سردرگمی که در مورد وردپرس ایجاد می شود

اگر به دنبال وردپرس هستید، ممکن است با مقالات، اخبار و اطلاعاتی در مورد اینکه چرا نباید از وردپرس استفاده کنید، برخورد کنید و البته هر کدام دلایل خاص خود را بیان می کنند. بیایید برخی از این موضوعات را با هم بررسی کنیم.

1. آیا وردپرس Zhaket یک سیستم ضعیف و بی ارزش است؟

همانطور که در ابتدای این مقاله گفتیم، وردپرس محبوب ترین CMS در جهان است و در آن شکی نیست. علاوه بر این، با کمک وردپرس می توانید انواع نامحدود سایت های فروشگاهی، آموزشی، دانلودی، املاک، اخبار و شخصی را طراحی کنید. محیط کاری بسیار ساده و قدرتمندی دارد و این نکته مورد استفاده پربازدیدترین و سودآورترین سایت ها قرار می گیرد. اگر وردپرس یک سایت ساز یا سیستم ضعیف و بی فایده بود، مطمئناً در سطح بالایی از آن استفاده نمی کردند.

2. آیا وردپرس امن است؟

بر اساس گزارش مجمع جهانی اقتصاد، 95 درصد از موارد نقض امنیت سایبری ناشی از خطای انسانی است. گفتنی است، ما خودمان بر بسیاری از مسائل امنیتی نظارت نداریم. ما از رمزهای عبور ساده و کوتاه استفاده می کنیم، معمولا رمز عبور خود را تغییر نمی دهیم و در برخی موارد با بی دقتی خود رمز عبور خود را به راحتی در اختیار دیگران قرار می دهیم.

هیچ CMS یا وب سایتی 100% امن نیست. بنابراین، ما باید به دنبال پلتفرمی باشیم که مسائل امنیتی را جدی گرفته و به طور مداوم در مورد مسائل امنیتی به روز شود. در طول مسیر، هسته وردپرس، قالب ها و افزونه های استاندارد این روحیه را دارند و دائماً به روز رسانی های امنیتی را ارائه می دهند. هنگام استفاده از قالب ها و افزونه ها باید مراقب باشید.

اگر از افزونه ها و قالب های دیوانه و صفر استفاده می کنید، قطعا ضریب نفوذ سایت خود را افزایش خواهید داد. حتی در برخی موارد مشاهده شده است که فایل های مخرب در افزونه ها و قالب های کرک شده قرار می گیرند که به سایت شما دسترسی دارند و زمانی که شخص دیگری به سایت شما دسترسی پیدا می کند، این به معنای از بین رفتن امنیت است. بنابراین با استفاده از افزونه ها و قالب های نسخه اصلی و به روز رسانی های معمولی می توانید اکثر مشکلات امنیتی را برطرف کنید.

در قسمت بعدی باید موارد امنیتی سرور و هاست را ارائه دهید. میزبان خوبی پیدا کنید که به توصیه های ایمنی احترام بگذارد. برای مثال می توانید از هاست هایی استفاده کنید که فضای رایگان در اختیار شما قرار می دهند یا هاست هایی که پشتیبانی ضعیفی دارند و سایت های روی سرورهای خود را نظارت نمی کنند. در نهایت، امنیت سایت هاست بسیار بسیار مهم است.

3. آیا سئوی وردپرس پایین آمده است؟

سئو (بهینه سازی محتوا برای موتورهای جستجو مانند گوگل) ساختار خاصی دارد که می توانید برای بهینه سازی محتوای وب سایت خود از آن پیروی کنید. وردپرس افزونه های خوبی دارد که می تواند به شما در ایجاد محتوای بهینه به بهترین شکل و قدم به قدم کمک کند.

به عنوان مثال به شما می گوید که محتوای شما باید حداقل چند کلمه باشد، از یک کلمه یا کلمات کلیدی استفاده کنید، تعداد کلمات کلیدی که استفاده می کنید کافی است یا خیر، با این حال چه لینک های خارجی و داخلی ایجاد کرده اید، چه عنوان باشد. و پاراگراف ها درست است یا نه، استفاده از تصاویر در محتوای Ready or Not و بسیاری موارد ویژه دیگر که این افزونه ها به شما ارائه می دهند.

در مورد سئو و با توجه به رعایت استانداردهای سئو توسط وردپرس و افزونه های موجود می توان گفت وردپرس از نظر سئو بسیار خوب عمل کرده است و این یکی از نقاط قوت وردپرس است زیرا از ما می خواهد مفاهیم مرتبط را انجام دهیم. سئو به روش آسان

4. وردپرس sekinmi؟

سرعت وب سایت به عوامل مختلفی بستگی دارد، اگر از هر نظر پیشرفت کنید قطعا رتبه و سرعت بهتری خواهید داشت. سرعت سایت وردپرسی به عوامل زیر بستگی دارد که البته از بیان جزئیات آنها خودداری می کنیم.

نوع قالب استفاده شده قالب باید استاندارد باشد

از افزونه های اولیه استفاده کنید

قوی ترین افزونه های سایت

نصب پلاگین برای افزایش سرعت وب سایت

بهینه سازی پایگاه داده

یک سرور و هاست قوی انتخاب کنید

استفاده از CDN

5. تفاوت طراحی وب سایت سفارشی با قالب استادیار  وردپرس چیست؟

در این زمینه دقت زیادی می شود. توسعه دهنده سایت اختصاصی می گوید وردپرس خوب نیست و البته کارمند وردپرس می گوید که سایت اختصاصی مشکلات و محدودیت هایی دارد که استفاده از سایت اختصاصی را توجیه نمی کند. بیایید نگاه دقیق تری بیندازیم.

هنگام تصمیم گیری در مورد داشتن یا نداشتن وردپرس، باید در نظر بگیرید که در چه سطحی از کسب و کار هستید. به عنوان مثال، اگر سطح کسب و کار شما دیجی کالا، اسنپ، آمازون، علی بابا، ایزی، جوباما و غیره باشد، منطقی است که سایت را منحصر به فرد فرض کنید. از آنجایی که بهترین حالت این است که تمام قسمت های سایت را طوری طراحی کنید که بتوانید آنها را ردیابی کنید و باید از ابتدا توسط تیم برنامه نویسی ایجاد شود، بهتر است یک CMS مخصوص بنویسید و سایت را در یک CMS مخصوص آپلود کنید.




|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: